Hlavní obsah

Prazdroj za loňský rok hlásí rekordní export

Plzeň
Aktualizováno

Plzeňský Prazdroj prodal loni v Česku a ve více než 50 zemích světa skoro 9,9 miliónu hektolitrů piva, to je téměř stejný objem jako v loňském roce. Na domácím trhu se mu prodej lehce snížil, rekordní byl naopak export, uvedl mluvčí pivovaru Jiří Mareček.

Článek

Na domácím trhu pivovarská skupina prodala 6,8 miliónu hektolitrů piva, což znamenalo meziroční mírný pokles o necelé jedno procento. Pokud jde o export, tak zejména díky vyšší poptávce po značce Pilsner Urquell v Asii a ve Velké Británii pivovar exportoval 920 000 hektolitrů piva, meziročně o tři procenta více. Licenční výroba zůstala podobná jako předloni v objemu 2,1 miliónu hektolitrů.

„Oživení prodejů na domácím trhu přinesly zejména novinky. Opačný vliv na domácí prodeje měl naopak snížený zájem o pivo v hospodách a restauracích, který je ovlivněn ekonomickou situací i vládními úspornými opatřeními,“ sdělil generální ředitel Plzeňského Prazdroje Doug Brodman.

Brodman očekává, že na další vývoj na českém pivním trhu bude mít dopad nedávné zvýšení sazby DPH a následná změna v nákupním rozhodování spotřebitelů.

Na domácím trhu skupina posílila segment baleného piva především díky rostoucí oblibě praktických balení piva v nevratných obalech a díky inovacím, jako jsou míchané nápoje z piva.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám