Na domácím trhu pivovarská skupina prodala 6,8 miliónu hektolitrů piva, což znamenalo meziroční mírný pokles o necelé jedno procento. Pokud jde o export, tak zejména díky vyšší poptávce po značce Pilsner Urquell v Asii a ve Velké Británii pivovar exportoval 920 000 hektolitrů piva, meziročně o tři procenta více. Licenční výroba zůstala podobná jako předloni v objemu 2,1 miliónu hektolitrů.

„Oživení prodejů na domácím trhu přinesly zejména novinky. Opačný vliv na domácí prodeje měl naopak snížený zájem o pivo v hospodách a restauracích, který je ovlivněn ekonomickou situací i vládními úspornými opatřeními,“ sdělil generální ředitel Plzeňského Prazdroje Doug Brodman.

Brodman očekává, že na další vývoj na českém pivním trhu bude mít dopad nedávné zvýšení sazby DPH a následná změna v nákupním rozhodování spotřebitelů.

Na domácím trhu skupina posílila segment baleného piva především díky rostoucí oblibě praktických balení piva v nevratných obalech a díky inovacím, jako jsou míchané nápoje z piva.