Vývoj v jednotlivých tuzemských automobilkách byl podle ředitele sdružení Antonína Šípka v uplynulém roce rozdílný, což se projevilo i na změně jejich podílu. Zatímco Škoda si udržela podíl téměř 56 procent, nošovická Hyundai díky růstu produkce posílila o téměř pět procentních bodů na 26 procent, naopak podíl TPCA klesl o čtyři procentní body na 18 procent.

Celkem bylo v Česku vyrobeno 1,181 motorových vozidel. „Český automobilový průmysl prokázal i ve složitých podmínkách roku 2012 svou konkurenční schopnost. Pokles celkové výroby vozidel oproti rekordnímu roku 2011 pouze o 1,6 procenta je možno v současné situaci na evropských trzích považovat za úspěch,“ uvedl prezident sdružení Martin Jahn.

Výroba autobusů se snížila o téměř desetinu na 3217 vozidel, což je nicméně třetí nejlepší výsledek v historii. U nákladních vozidel vzrostla výroba v souhrnu o 12 procent na 1454 aut především růstem produkce ve společnosti Avia Ashok Leyland Motors. Produkce motocyklů v týnecké Jawě se zdvojnásobila na 2319 strojů.