Hlavní obsah

Škoda Auto dosáhla dalšího rekordu, loni prodala téměř 940 tisíc aut

– Mladá Boleslav
Právo, Radek Plavecký

Nárůst prodeje aut značky Škoda v roce 2012 znovu pokořil dosavadní rekord. Během loňského roku prodala automobilka Škoda Auto 939 200 vozů, což je o 6,8 procenta více než v roce předchozím, kdy se prodalo 879 200 vozů. Nejsilnějším trhem je Čína, tam vzrostl prodej o 7,1 procenta na 235 700 aut.

Foto: Škoda Auto

Článek

„Podařilo se to i navzdory krizi na některých trzích,“ zhodnotil v pátek růst předseda představenstva společnosti Winfried Vahland. „S atraktivními modely se nám na mnoha trzích podařilo zvýšit tržní podíly a úspěšně pokračovat v kurzu růstové strategie,“ doplnil Vahland, podle něhož by měla automobilka dál bodovat zejména s novými modely Octavie 3. generace, Rapidu či Citiga.

V západní Evropě se mladoboleslavská automobilka loni vyvíjela podstatně lépe než klesající celkový trh a svým zákazníkům dodala přes 358 400 vozů oproti 361 800 v roce 2011. V Německu, na největším evropském trhu a na druhém největším trhu značky Škoda po Číně, zvýšila své podeje o 3,6 procenta na zhruba 132 600 vozů a stala se opět nejsilnějším importérem.

Rekord v Británii, Rakousku nebo Dánsku

Ve Velké Británii si Škoda oproti minulému roku polepšila o 17,6 procenta. Prodeje vzrostly ze 45 300 vozů v roce 2011 na současných více než 53 200 vozů, což představuje nový rekord na Britských ostrovech. Rekordních prodejních výsledků dosáhla Škoda v roce 2012 také v Rakousku, ve Švýcarsku a v Dánsku.

Ve východní Evropě vzrostly dodávky značky Škoda v roce 2012 o 26,4 procenta na téměř 137 100 vozů. Tím rostla Škoda třikrát rychleji než celkový trh. Nejdůležitějším východoevropským trhem je Rusko, kde dodávky vzrostly o 33,7 procenta na téměř 99 100 vozů. To představuje dosud nejlepší roční výsledek Škody v Rusku.

Každý pátý vůz ve střední Evropě

V růstovém kurzu pokračovala nadále česká automobilka také ve střední Evropě, kde dodala v uplynulém roce celkem 124 000 vozů, což v porovnání s rokem 2011 představuje nárůst o 0,7 procenta. Téměř každý pátý nový vůz, zakoupený ve střední Evropě, tak byl vůz s okřídleným šípem na kapotě.

Rovněž na českém trhu byla Škoda úspěšná. Byla jednou z mála značek, která meziročně rostla. S 59 700 prodanými vozy stouply dodávky o 2,5 procenta.

Prodej Škody za rok 2012
modelpočetporovnání s rokem 2011 (v %)
Škoda Octavia409 600+5,8
Škoda Fabia240 500-9,9
Škoda Superb109 100-6,5
Škoda Yeti87 400+24,3
Škoda Roomster38 000+5,4
Škoda Rapid24 700nový model
Škoda Citigo30 000, prodej pouze v Evropěnový model
Zdroj: Škoda Auto

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám