Chodba je v některých místech široká téměř devět metrů a vysoká až 5,5 metru. Společnosti OKD má přinést výrazné úspory a nové možnosti při přepravě uhlí, materiálu i zaměstnanců.

„Překop nám umožní dopravovat uhlí vytěžené v lokalitě ČSA Dolu Karviná do moderní úpravy Dolu Darkov, která dosud neměla plně využitou kapacitu. Odstavení dosluhující úpravny uhlí Dolu Karviná přinese kromě úspor pro naši firmu také výrazné vylepšení ekologických parametrů pro Karvinsko, darkovská úpravna je totiž vybavena špičkovou technologií světových parametrů s minimálními dopady na životní prostředí,“ vysvětlil generální ředitel a předseda představenstva OKD Ján Fabián.

Práce při ražbě tunelu musely být přesné, důlní měřiče pak zajistily, aby se chodby ražené současně z obou dolů propojily. „Trefili se výtečně. Odchylka byla jen v řádu centimetrů, což je vzhledem k podmínkám opravdu obdivuhodné,“ vyzdvihl práci specialistů technický ředitel OKD Jan Matula.

Překop měl být původně dokončen na konci roku 2012, ve skutečnosti se obě chodby propojily v jedinou už 12. prosince. Při budování tunelu horníci spotřebovali přes 10 000 tun betonu, nainstalovali více než 9000 metrů potrubí a použili přes 4000 tun materiálu. Nyní se chodba vybavuje dopravníky a dalšími potřebnými technologiemi, v plném provozu by měla být od července.