Právo o tom informoval mluvčí českobudějovického Budvaru Petr Samec s tím, že se jedná o lepší procentuální výsledek, než jakého loni dosáhl celý domácí pivovarský průmysl. Podle aktuálních odhadů Českého svazu pivovarů a sladoven činil nárůst české produkce piva asi 1,5 procenta.

Na zvýšení prodeje se výrazně podílel světlý ležák Budweiser Budvar, který je vlajkovým produktem pivovaru a zaznamenal pětiprocentní nárůst. V loňském roce došlo i k významnému navýšení tržeb, zhruba o 100 miliónů korun.

„Na nárůstu měl hlavní podíl světlý ležák Budweiser Budvar. Velmi výrazně, o 19 procent, se zvýšil i prodej světlého ležáku Pardál Echt,“ upozornil Samec. V roce 2012 uvedl pivovar na tuzemský trh právě světlý kvasnicový ležák Pardál Echt a jablečný cider Somersby. Realizoval řadu inovací spotřebitelských obalů, provedl zásadní změny v marketingové komunikaci a založil dceřinou společnost na Slovensku.

Rekordní export piva

„Dařilo se nám v zahraničí i v tuzemsku. Loni jsme dosáhli nového historického rekordu ve vývozu piva a upevnili jsme naši pozici české exportní dvojky,“ konstatoval obchodní ředitel Budějovického Budvaru Robert Chrt. Zdůraznil, že k zákazníkům v 58 státech putovalo celkem 657 000 hektolitrů budvarského piva, tedy nejvíc ve 117 let dlouhé historii pivovaru.

„Klíčovým teritoriem pro nás zůstává západní Evropa. Spotřeba piva tam sice dlouhodobě klesá, ale náš prodej se neustále zvyšuje. Například v Německu, které je naší nejdůležitější exportní zemí, jsme loni prodali nejvíc piva v historii,“ dodal Chrt. V období 2006 až 2012 zvýšil Budějovický Budvar objem exportu o 18 procent. V tuzemsku vzrostl prodej piva značek Budweiser Budvar a Pardál o víc než dvě procenta.