Článek
Otevření problémového projektu se tak posune už počtvrté a podle televize ARD navíc hrozí jeho další prodražení na více než pět miliard eur (zhruba 127 miliard korun). Původně mělo nové letiště stát přes dvě miliardy eur, v současnosti se už prodražilo na 4,3 miliardy eur.
Nové letiště na jižním okraji německé metropole, které má nahradit obě nynější a kapacitně už nevyhovující letiště Tegel a Schönefeld, mělo podle posledních plánů zahájit provoz letos 27. října.
Potíže s protipožárním systémem
Podle Bildu ale hlavní technik Horst Amann na jednání představitelů letištní společnosti se zástupci stavebních firem 18. prosince 2012 dokončení stavby v roce 2013 vyloučil a jako nejbližší možný termín uvedl rok 2014. Důvodem jsou prý přetrvávající problémy s protipožárním systémem.
Letiště mělo být v provozu už od podzimu 2011. Otevření se však nejprve posunulo na červen loňského roku, měsíc před startem byl termín kvůli problémům s protipožárním zabezpečením ale znovu oddálen, tentokrát na letošní březen. I tento termín se však ukázal jako nereálný, a tak bylo spuštění přesunuto na říjen.