Hlavní obsah

Konkurence dopravců drží ceny jízdenek dole

Právo, Jiří Novotný

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

České dráhy (ČD) zvýšily s novým jízdním řádem základní jízdné ve vlacích o 2,5 procenta, a od úterý jízdenky zdražil o pět až 10 korun i největší tuzemský dálkový autobusový dopravce Student Agency. Na trase Praha–Brno, kde si tito dopravci přímo konkurují, se však díky tomu ceny hned tak nezmění.

Foto: Ondřej Kořínek, Novinky

Článek

Student Agency tedy bude i nadále nabízet cestu z pražské Florence na brněnské autobusové nádraží za 210 korun, aby čelila internetové nabídce Českých drah, v níž cena začíná dokonce už od 180 Kč.

Podle mluvčího ČD Petra Šťáhlavského jde o akční ceny, do nichž České dráhy zřejmě nepromítnou ani jednoprocentní zvýšení daně z přidané hodnoty.

„Naše autobusy mezi Prahou a Brnem na rozdíl od Českých drah nikdo nedotuje, musíme si na vše vydělat. Nejde tedy o férovou konkurenci,“ tvrdí naopak mluvčí Student Agency Aleš Ondrůj.

Cestující ovšem na konkurenci jednoznačně vydělají. Kromě trasy mezi hlavním městem a jihomoravskou metropolí se to týká rovněž autobusových linek z Prahy do Plzně a Hradce Králové, kde Student Agency i po 2. lednu ponechává jízdné beze změn.

„Na našich dalších linkách jsme však byli nuceni v návaznosti na zvýšení DPH a rostoucí provozní náklady upravit ceny. Většinou o pětikorunu, v několika případech o 10 Kč,“ řekl Právu Ondrůj.

Souboj i v kvalitě

Oba dopravci spolu o cestující soupeří i zkvalitňováním služeb. Student Agency nasadí nyní do provozu patnáct nových špičkových autobusů s karoserií i interiérem od společnosti Irizar a podvozky od firem Volvo a Scania.

„Všechny nové autobusy budou standardně vybaveny konceptem palubní zábavy Fun & Relax s individuálními obrazovkami v sedačkách. Cestující tak budou moci během cesty sledovat filmy či si zahrát počítačové hry,“ informoval Ondrůj.

České dráhy zase kromě běžných vlaků nasazují na trase Praha–Brno speciální vlakové spoje D1 Express, které bez jediné zastávky zvládají vzdálenost mezi oběma metropolemi již za dvě hodiny 35 minut. Cestujícím poskytují pohodlí klimatizovaných vozů první a druhé třídy, služby bistra a je v nich i dámský oddíl.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám