Firma v letošním roce uskutečnila významné investice, převážně do fulltextového vyhledávání a nových map. Finance směřovaly hlavně do hardwaru a rozšiřování vývojářských a produktových týmů.

Na růstu tržeb měl podle Zimy vliv zejména nárůst služby Sklik, která zprostředkovává reklamu založenou na prokliku. Ta měla na Seznamu podíl 30 procent, rostla i klasická zobrazovaná reklama se zhruba čtvrtinovým podílem, mírně vyšší příjmy měly také služby jako Sreality.cz či Sauto.cz s podílem 25 procent a firemní katalog stagnoval se zhruba pětinou z celkových tržeb.

Nový e-mail, mapy a Mixér

Seznam.cz v prosinci dokončil přesun zhruba 11 miliónů poštovních schránek do nového e-mailu, během roku spustil nové turistické mapy, rozšířil videoserver Stream nebo spustil videoklipový web Mixér.

Počet přehraných videí na všech službách Seznamu se za 11 měsíců roku zvýšil v porovnání se stejným obdobím loňského roku o 31,5 procenta. Firma také začala nabízet fulltextové vyhledávání na zahraničních webech nebo zavedla zjednodušené Počasí. Návštěvnost počasí se letos zdvojnásobila.

Plánované investice sníží zisk

„Vzhledem k plánovaným investicím v roce 2013 mohu říci, že v příštím roce bude zisk ještě nižší. Tržby opět porostou," uvedl Zima. Seznam.cz mimo jiné chystá turistickou off-line navigaci pro mobilní telefony, dokončí denní aktualizace map nebo ve vybraných městech spustí webové kamery pro lokální zprávy o počasí.

Seznam.cz je s více než 6,2 miliónu unikátních návštěvníků největší internetovou firmou v Česku. Majoritu 70 procent drží ve společnosti její zakladatel Ivo Lukačovič.