Die Welt se inspiroval modelem, který využívají například americké New York Times. Každý uživatel si na jeho webu welt.de bude napříště moci měsíčně bezplatně přečíst 20 článků. Od jednadvacátého bude muset za jejich otevření zaplatit.

Bezplatná nadále zůstane titulní strana portálu a také zprávy, na které se čtenář dostane přes internetové vyhledávače, sociální sítě a jiné webové stránky s linky. Nic nebudou muset hradit ani předplatitelé tištěné verze Die Welt a jeho nedělníku. Mediální koncern počítá s tím, že kvůli zpoplatnění webu přijde o část čtenářů.

V příštím roce bude Die Welt následovat i nejpopulárnější deník v Německu, bulvární Bild, který by měl zpoplatnit zpravodajství na serveru bild.de nejpozději od startu příštího ročníku fotbalové bundesligy, na kterou získal internetová práva.

Vydavatelství Axel Springer poskytuje některé zprávy za peníze už nyní na webech listů Hamburger Abendblatt nebo Berliner Morgenpost. K podobnému kroku se před nedávnem odhodlal i levicový berlínský deník TAZ, který však čtenářům nabízí možnost, aby si sami zvolili částku, kterou mu přispějí za přečtení příspěvku. Jednou z variant je přitom i to, že nezaplatí nic.