Článek
ČSA si od tohoto kroku slibují navázání intenzivnější spolupráce s tamními aerolinkami Korean Air v oblasti operování dálkových linek z Prahy přes Soul na Dálný východ po vzoru úspěšného a fungujícího modelu s Etihad Airways.
Nová dohoda zároveň zajistí klientům Korean Air lepší návaznost na lety ČSA z Prahy do Evropy. Do Soulu budou ČSA létat dvakrát týdně, doplní tak čtyři týdenní lety Korean Air. Obě společnosti budou na lince vzájemně sdílet své kódy.
„Díky vzájemnému sladění odletových a příletových časů cestující z Prahy získají perfektní napojení na lety Korean Air ze Soulu do Japonska, Číny a Tichomoří. Naopak Praha se díky lepší dostupnosti přiblíží miliónům cestujících ve východní Asii, a může se stát nejen důležitým přestupným bodem, ale branou do Evropy při jejich cestách dál za Prahu,“ sdělil Jiří Marek, viceprezident ČSA pro obchod a marketing.
Dvoutypová flotila
Kromě Soulu otevřou ČSA v letní sezoně 2013 nové spoje do Permu, Nice, Mnichova, Curychu nebo Florencie. Do některých destinací zavádí polední odletovou vlnu a ve srovnání s letní sezonou 2012 navyšuje počet spojů. Jedná se zejména o Berlín, Düsseldorf, Hamburk, Kodaň, Milán, Stockholm nebo Varšavu.
Na všechny linky ČSA budou v letní sezoně 2013 nasazovány výlučně letouny typu Airbus (A330, A320, A319) a ATR (ATR72 a ATR42). Společnost tak splní jeden z posledních restrukturalizačních úkolů – přechod na dvoutypovou flotilu. Letouny Boeing 737-500 budou z flotily vyřazeny ještě do konce aktuální zimní sezony.
Hospodaření ČSA skončilo loni ve ztrátě 241 miliónů korun před zdaněním.