Novelu tak dostane k podpisu prezident republiky. Povinnost zaplatit poplatek nebude mít dovozce, jehož vůz bude vyhovovat evropským normám o povoleném množství emisí ve výfukových plynech. "Dovážená ojetá vozidla tvoří asi 50 procent všech nově registrovaných vozidel na našem trhu," řekl senátorům ministr životního prostředí Libor Ambrozek (KDU-ČSL).

Podle něj je ale pětina ojetin dovážena pouze na náhradní díly, přičemž zbývající části aut jsou nepoužitelné a stávají se odpadem. "Podle údajů ze Sdružení automobilového průmyslu bylo v roce 2002 dovezeno 130 660 kusů a v roce 2003 do 30. září 112 344 kusů ojetých osobních vozidel. Přitom z těchto vozidel je přihlašováno k provozu pouze asi 80 procent, zbytek je rozebírán na náhradní díly," dodal ministr.

 Novela ukládá Státnímu fondu životního prostředí rozdělit vybrané peníze od dovozců starých ojetin mezi podnikatele, kteří se zabývají likvidací vraků aut, a obce na odstraňování takovýchto vozů z veřejných prostranství.