Patrik Nacher, provozovatel serveru bankovnipoplatky.com, se podělil o několik zajímavých příspěvků, jejichž autoři mají s bankami, respektive s jejich cenovou politikou, ne úplně pozitivní zkušenosti.

Příkladem může být poplatek za vedení hypotečního účtu z nikdy nečerpané hypotéky. „Také musím nominovat... V červnu jsme si zafixovali u Komerční banky sazbu hypotéky (měla účelovou a neúčelovou část), která se měla čerpat až v říjnu. Do té doby úroky dost klesly, a tak jsme si nakonec v říjnu sjednali hypotéku jinde a u KB ji nečerpali. Nicméně nám KB strhla za vedení těchto dvou úvěrových účtů za pět měsíců (od června do října) 1150 Kč,“ píše jeden z rozohněných bankovních klientů.

Odešel jako opařený

Z dalších nominovaných se objevil poplatek za přečerpání limitu na kreditní kartě, vystavení potvrzení o výši zůstatku na úvěrovém účtu nebo třeba poplatek za službu přerušení splácení hypotéky na tři měsíce u České spořitelny.

„Chtěl jsem tuto službu využít... Ale moje první překvapení bylo, že tato služba stojí 3000 Kč. Při tom, kolik splácím úroky, je to drzost vůbec něco takového a za tolik peněz chtít. Druhé překvapení bylo, když mi paní na pobočce řekla, že bych stejně musel platit úroky. Třetí překvapení bylo, když mi sdělila, že službu mohu využít nejdříve za 12 měsíců od jejího zakoupení. A čtvrté překvápko, když mi naznačila, že pokud tuto službu využiji, stanu se pro ně špatný klient a měl bych velký problém dostat další půjčku. Odešel jsem z pobočky jak opařený,“ svěřil se se svými zkušenostmi další z klientů.

Harmonogram ankety je následující: Během listopadu se uskuteční nominace poplatků ze strany klientů, automaticky bude nominováno devět nejabsurdnějších poplatků z loňského ročníku. První kolo hlasování proběhne od 1. prosince 2012 do 31. ledna 2013. Pět nominovaných poplatků si to rozdá ve finálovém kole hlasování během února, k vyhlášení nejabsurdnějšího bankovního poplatku za rok 2012 pak dojde 1. března 2013.