Dostavbu nejdůležitější silniční tepny v Ústeckém kraji prodlužují spory s ekology, kteří napadají platnost stavebních povolení. Odklady by podle některých odhadů mohly stavbu prodražit až o miliardu korun.

Ve smlouvě s dodavateli je podle Matusové uvedena celková nabídková cena stavby 11,722 miliardy korun včetně DPH. Závazný termín zprovoznění celé dálnice stanoven není. Odhaduje se, že by řidiči mohli poslední úsek začít využívat na konci roku 2014.

Celá dálnice D8 bude dlouhá 92 kilometrů, z toho na území Ústeckého kraje povede 68,7 kilometru. Trasa přes České středohoří je poslední, kterou musí ŘSD zprovoznit. Práce zde začaly v roce 2007.

Průtahy se nelíbí obyvatelům Lovosic, kde dálnice nyní končí, a lidem v obcích, kterými projíždějí kamiony. Po obou objízdných trasách přes Ústí nad Labem a Teplice jezdí podle odhadů přes 10 000 aut denně.