Kritici zákona poukazovali mimo jiné na to, že převedení letišť by mělo správně náležet do pravomocí vlády. Převod by se podle nich mohl uskutečnit již na základě platného zákona o převodu státního majetku.

Poslanec ČSSD Jaromír Schling, spoluautor zákona, přiznal, že žádost o převod letišť už byla ministerstvu financí předložena, schválení zákonem ale situaci umožní vyřešit rychleji. Senát se v souladu s doporučením svého hospodářského výboru rozhodl novelou nezabývat, což fakticky znamená jeho přijetí.

Pohyb letadel
Letiště/rok 2003 2002 2001
Brno x 12 620 8136
Ostrava 9182 7856 6402
K. Vary 5432 3630 3398
Počet odbavených cetujících
Letiště/rok 2003 2002 2001
Brno x 157 257 128 583
Ostrava 197 517 152 380 124 185
K. Vary 25 805 19 168 21 748
Zdroj: letiště, ČSL

Senátoři novele vytýkali i to, že neřeší právní postavení nových provozovatelů letiště a převáděný majetek definuje příliš obecně s ohledem na to, že si kraje mají zachovat spoluvlastnický podíl v rozsahu nejméně 51 procent majetku letiště.

Karlovarský, Jihomoravský a Moravskoslezský kraj mají podle novely příslušná letiště získat do vlastnictví rozhodnutím ministerstva dopravy. Majetek bezúplatně převezmou od České správy letišť a nejméně deset let budou muset letiště používat k původnímu účelu. Jako vlastníci letišť budou moci na jejich rozvoj čerpat prostředky z fondů EU, projekty už chystají.