Článek
Důvodem je pokles zájmu o její výrobu v Číně i přetrvávající problémy v Evropě. Japonská automobilka očekává za celý rok zisk 320 miliard jenů v porovnání s předchozím odhadem 400 miliard jenů.
Spor mezi Japonskem a Čínou o neobydlené ostrůvky ve Východočínském moři je jedním z důvodů, proč má automobilka v Číně potíže. Nárok na ostrovy si vedle Japonska a Číny dělá i Tchaj-wan. Pod kontrolou je teď má Japonsko.
Stejné problémy, jaké kvůli sporům o ostrovy v Číně pociťuje Nissan, mají i další japonské firmy. Číňané jejich produkci bojkotují a někdy sahají i k násilí. Právě Nissan se v Číně ze všech japonských automobilek angažuje nejvíce. Například v září činil pokles prodeje aut značky Nissan v nejlidnatější zemi světa až 35 procent. Vyšší odbyt firma ve druhém čtvrtletí naopak zaznamenala ve Spojených státech a také v Indonésii a v Indii.
Nissan se tak připojil k další japonské automobilce Honda Motor, která byla rovněž nucena odhad zisku snížit kvůli situaci v Číně. Poptávka po autech Nissan, Honda a Toyota se kvůli protestům snížila už asi na polovinu, problémy přitom nejvíce pociťuje Nissan. Čína se na prodeji jeho aut podílí zhruba 27 procenty.