Hlavní obsah

Leo Express bude jezdit z Prahy do Ostravy průměrně za 290 korun

– Praha • Aktualizováno

Průměrná cena jízdenky společnosti Leo Express mezi Prahou a Ostravou má vyjít na 290 korun, přičemž první vlak by měl na trať vyjet nejdříve 7. listopadu. Uvedl to majitel společnosti Leoš Novotný.

Foto: LEO Express

Vlaková souprava společnosti LEO Express

Článek

Cena jízdného nebude podle Novotného fixní, ale bude se lišit podle odjezdového času vlaků a předstihu, s jakým si cestující jízdní doklad koupí. Nejlevnější jízdenky v ekonomické třídě by měly být k dostání od 137 korun.

„Ti, co mají možnost jet v jiný čas než je čas špičkový, budou moci jezdit levněji,“ sdělil Novotný. Cena jízdenek se tak podle něj bude odvíjet od poptávky cestujících. Ti co přijdou dříve, budou moci vybírat z lacinějších nabídek. Společnost se při vytváření rezervačního systému inspirovala v letectví, obdobně podle Novotného fungují rezervace u německé Lufthansy.

Konkurence má ceny podobné

Konkurenční České dráhy i RegioJet jezdí na stejné trase za 295 korun u obyčejného jízdného. Obě společnosti ale nabízí slevy za včasný nákup. Nejlevnější jízdenka u národního dopravce koupená přes internet (Sporo Ticket) s několikadenním předstihem vyjde na 230 korun a pro držitele věrnostní karty na 220 korun.

Obdobně RegioJet patřící majiteli Student Agency Radimu Jančurovi nabízí prostřednictvím kreditové jízdenky omezený počet sedadel za 210 korun. Proti tomu cena jízdenky v pendolinu vyjde na 395 korun.

Jízdenka přes internet i u pokladny

Jízdenky si od čtvrtka mohou lidé koupit prostřednictvím internetových stránek dopravce a zaplatit ji běžnou platební kartou nebo předplaceným kreditem. Alternativou je klasický nákup jízdenky na prodejních místech, kde je bude možné zaplatit rovněž hotově.

Leo Express hodlá na trať PrahaOstrava – Bohumín vyjet nejdříve 7. listopadu. Zatím ale čeká na schválení zkušebního provozu s cestujícími Drážním úřadem. Firma kromě provozu na trati mezi Prahou a Ostravou chystá vstup i na další dálkové tratě v Česku, zejména na trasu z Prahy do Českých Budějovic nebo na trať mezi Prahou a Chebem. Do nákupu a vybavení vlaků chce Leo Express v příštích pěti letech investovat 7,25 miliardy korun.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám