Více kol než aut se v zemi, která je domovem značek Fiat nebo Ferrari, naposledy prodávalo za druhé světové války.

Italové se zbavují druhých aut v domácnosti, což je u národa, který má jeden z největších počet vozů na obyvatele, nevídané, uvedla BBC. Na 100 lidí připadá 60 aut. Loni se ale prodej vozů propadl o dvacet procent.

Prodej aut rostl vytrvale od 60. let, teď jsou ale pro rodiny příliš drahá. A nejen auta, jejich provoz je velmi náklady, litr benzínu stojí v zemi téměř dvě eura.

Jízdním kolům nahrává nejen nízká pořizovací cena a levnější údržba a provoz. Na trhu jsou navíc i kola na elektrický pohon, na nichž mohou jezdit i lidé, kteří už nemají sílu či chuť šlapat.

Lidé myslí jinak

"Kola mají minimální náklady a na vzdálenosti kolem pěti kilometrů není lepší způsob dopravy," citoval list Daily Telegraph Pietra Nigrelliho.

Lidé tak vytáhli svá stará kola ze sklepů a začali je používat. "Lidé, kteří dosud jen jezdili autem, začínají teď jinak myslet," řekl deníku La Repubblica šéf asociace milovníků jízdních kol Antonio Della Venezia.