Hodnota Applu se za poslední rok zvýšila o 129 procent, což byl nejvyšší růst ze všech značek. Loni firmě v žebříčku patřila osmá pozice. V první pětce jsou ještě firmy IBM, Google a Microsoft.

Nejvýše postavenou neamerickou značkou je jihokorejský Samsung na deváté pozici.

Z evropských značek je nejvýše Mercedes-Benz na 11. pozici, za ním je hned další automobilová značka, BMW.

K nejhodnotnějším evropským značkám patřila v uplynulých letech Nokia, již loni však zaznamenala výrazný propad a letos se její hodnota dále snížila o 16 procent a skončila na 19. pozici.

Poprvé je v žebříčku sociální síť. Na 69. pozici se letos probojoval Facebook s hodnotou 5,421 miliardy USD.

Seznamu 100 nejhodnotnějších značek dominují značky ze Spojených států, kterých je celkem 56. Z Evropy je zde 34 značek, a to z Německa, Francie, Británie, Švýcarska, Itálie, Nizozemska, Švédska, Španělska a Finska. Zbývající značky jsou z Japonska, Koreje, Kanady a Mexika.

Deset nejcennějších značek světa
PořadíZnačkaHodnota (v miliardách USD)Meziroční změna hodnoty (v %)Zem
1.Coca-Cola77,839 8USA
2.Apple76,568 129USA
3.IBM75,532 8USA
4.Google69,726 26USA
5.Microsoft57,853-2USA
6.GE43,682 2USA
7.McDonald's40,062 13USA
8.Intel39,385 12USA
9.Samsung32,893 40Korea
10.Toyota30,280 9Japonsko
zdroj: Interbrand

Průzkum je založen na složité metodologii vyvinuté Interbrandem. Využívá vzorec, který kombinuje budoucí sílu značky a její úlohu ve vytváření poptávky. Firmy musí mít veřejně dostupné finanční údaje a třetina příjmů firmy musí pocházet ze zahraničí.