Pro České dráhy vyrábí rychlovlaky v Itálii konsorcium Alstom Ferroviaria. "Ukázalo se, že elektromagnetické pole motorů rychlovlaku může ovlivňovat zabezpečovací zařízení na trati. Problém nyní odstraňují na okruhu ve Velimi italští technici," řekl ve středu novinářům generální ředitel ČD Petr Kousal.

Na dotaz Práva, kdy se tedy cestující Pendolínami svezou, Kousal odpověděl: "Zřejmě koncem července nebo v srpnu, ale jen ve zkušebním provozu. Do toho pravidelného mezi Prahou a Břeclaví budou moci být nasazeny nejdříve v září."

České dráhy si objednaly sedm rychlovlaků za celkem 4,5 miliardy korun. Jejich maximální rychlost je 230 kilometrů v hodině, ale na území ČR budou na zmodernizovaném prvním železničním koridoru jezdit vzhledem k profilu tratě rychlostí nanejvýš 180 km/h.

Od letošního prosince s nimi ČD počítají i na trasách z Prahy do Vídně a Drážďan. V budoucnu by rychlovlaky cestující vozit také do Berlína, Bratislavy a Budapešti.

Původně měly rychlovlaky vozit cestující již před pěti lety. Finanční problémy ČKD, které se v konsorciu s Fiatem a Siemensem na výrobě podílelo, ale zakázku zpozdily. Výrobu tak převzal Fiat, jenž se později stal součástí Alstomu.