„Je to velký krok správným směrem pro Qantas International,“ řekl Joyce australskému rozhlasu a dodal: „Vidíme v tom cestu, která by měla znamenat přelom v ekonomice firmy už v roce 2015. Chceme si být jisti, že se Qantas International stane opět ziskovým.“

Qantas v posledním fiskálním roce utrpěl poprvé za sedmnáct let ztrátu. Na zahraničních linkách přišel o 470 miliard dolarů. Nebyl schopen čelit tlaku aerolinek z Perského zálivu, jako jsou právě Emirates nebo Qatar Airlines či Etihad, s nímž spolupracují Virgin Airlines.[celá zpráva]

Qantas a Emirates budou koordinovat ceny, letový řád i prodeje. Příjmy si budou dělit. Hlavním přestupním místem se pro pasažéry Qantasu stane nově Dubaj, zatímco dosud to byl Singapur. Mezi Dubají a Austrálií bude týdně provozováno 98 letů.

Joyce dohodu obhajoval: „Qantas by v Evropě a Asii bez této smlouvy s Emirates mohl mít problémy.“

Qantasu už kvůli jeho potížím snížila ratingová agentura Standard&Poor´s hodnocení na BBB-, což je nejnižší rating pro investování.