Ve Spojených státech se tento problém týká přibližně 760 000 automobilů RAV4 a 18 000 hybridních vozů Lexus HS 250h. Jak uvedla agentura AP, ve Spojených státech kvůli těmto technickým potížím zaznamenali devět nehod a tři menší zranění.

V Německu se opatření týká zhruba 70 000 vozů RAV4, Avensis T27 a Auris D-CAT. V Evropě prý zatím k žádným nehodám v této souvislosti nedošlo.

Toyota se snaží posilovat svou image výrobce kvalitních a spolehlivých vozů, kterou v předešlých letech narušily nejrůznější problémy. Jakožto největší japonská automobilka se v letošním prvním pololetí opět vyhoupla do čela největšího světového prodejce, z něhož sesadila americký koncern General Motors.

V loňském roce musela nejen Toyota, ale i ostatní japonské automobilky čelit značným výrobním problémům v souvislosti se zemětřesením a masivní vlnou tsunami, která udeřila na japonské pobřeží. Potíže ještě znásobily záplavy v Thajsku.

Podle posledních statistik to však vypadá, že japonské automobilky opět chytily vítr do plachet. Například Toyota prodala v USA za červenec meziročně o 26 procent více vozů, Honda pak dokonce o 45 procent více, připomíná BBC.