V samotném druhém čtvrtletí firma vydělala 1,63 miliardy Kč, výnosy poklesly meziročně o 2,4 procenta a dosáhly 12,7 miliardy Kč. V posledních čtyřech čtvrtletích se hospodaření zlepšilo díky pozitivnímu vývoji výnosů z mobilních služeb a rostoucím výnosům na Slovensku. Počet zákazníků Telefónica Slovakia meziročně vzrostl v prvním pololetí o skoro čtvrtinu.

"Jsem rád, že naše výsledky v oblasti nárůstu zákazníků i finanční oblasti ve druhém čtvrtletí potvrdily zlepšující se trend. Udrželi jsme solidní nárůst zákazníků v klíčových oblastech, což představuje významný úspěch na vysoce konkurenčním trhu," uvedl ředitel pro finance Telefónica Czech Republic Jesús Pérez de Uriguen.

Klientů přibylo

Počet mobilních zákazníků Telefóniky se za prvních šest měsíců roku zvýšil o dvě procenta na 4,96 miliónu. Hlavním důvodem bylo zvýšení počtu klientů smluvních služeb, kterých meziročně přibylo 64 000. Podíl smluvních klientů tak v červnu dosáhl rekordních 62,7 procenta. Průměrný měsíční výnos na zákazníka klesl v prvním pololetí na 396,5 Kč.

Počet pevných linek klesl do konce června meziročně o čtyři procenta na 1,54 milionu. Výnosy z podnikání v segmentu pevných linek se snížily v prvním pololetí meziročně o šest procent na 10,58 miliardy Kč.

Počet zákazníků služeb vysokorychlostního internetu xDSL se zvýšil o šest procent na 894 000, přičemž 23 procent z nich využívalo vysokorychlostních přípojek VDSL.

Konsolidované investice dosáhly v prvním pololetí 2,17 miliardy Kč, což je meziročně o deset procent méně. Společnost nadále směřovala své investice do zvýšení kapacity a rozšíření pokrytí 3G sítě. Ta je tak dostupná pro 76 procent obyvatelstva.