A Slovensko dává automobilovému průmyslu maximální prioritu. Slovenská vláda i průmyslové svazy se shodly, že chystaná hospodářská strategie země bude mít v první řadě na paměti požadavky automobilového průmyslu. Závody společností Volkswagen, PSA Peugeot-Citroën a KIA Motors (Kia je součástí skupiny Hyundai Motor Group) budou lokomotivou slovenské ekonomiky, na kterou se napojí další odvětví, prohlásil na pondělní tiskové konferenci ministr hospodářství Pavol Rusko.

"Chceme dospět k tomu, aby Slovensko mělo trvale udržitelný hospodářský růst," uvedl Rusko. Platforma Průmyslové fórum, kterou jeho resort vytvořil se zástupci průmyslu, chce podpořit hlavně dokončení restrukturalizace ekonomiky, zlepšení infrastruktury, vzdělání a mobilitu zaměstnanců a zvýšení konkurenceschopnosti podniků.

"Rodina velkých hráčů"

"Dostali jsme se do rodiny velkých hráčů světového automobilového průmyslu," řekl prezident Sdružení průmyslových svazů Jozef Uhrík k nedávno potvrzené investici korejské automobilky KIA Motors, jejíž závod u Žiliny se koncem roku 2006 přidá k továrně Volkswagenu u Bratislavy a zatím rozestavěnému závodu Peugeotu u Trnavy.

Uhrík, který sedí v představenstvu společnosti Volkswagen Slovakia, zdůraznil hlavně nutnost vzdělávání pracovní síly. K dosud vytvořeným 20 000 míst v automobilovém průmyslu se podle něj v dalších letech vytvoří poptávka po dalších 30 000 místech. Automobilové závody již nyní tlačí také na modernizaci dodavatelů. Týká se to například požadavků na hutě, které vyrábějí pozinkované plechy.

Význam automobilismu pro slovenskou ekonomiku Uhrík dokumentoval také na dopisu, ve kterém šéfové evropských automobilek požádali slovenskou vládu, aby lobbovala za jejich odvětví v Evropské unii.