"Do roku 2007 chceme v Plzni investovat 4,5 miliónu euro a zaměstnat až sto šedesát lidí," uvedl jednatel firmy Hans-Wihelm Knape. "Zhruba polovina z nich bude pracovat ve výzkumu, zbytek ve výrobě," řekl Právu Knape, podle něhož se v západočeské metropoli budou vyvíjet, projektovat, vyrábět i testovat díly a prototypy pro všechny automobilky skupiny Daimler-Chrysler.

Levnější parcely

Plzeň vyhrála nad konkurencí dalších českých měst včetně Prahy zejména díky strategické dopravní poloze a příznivým investičním podmínkám. Například cena 2,2 hektarového pozemku byla jen 250 korun za metr, což je méně než platili na Borských polích jiní investoři.

Zastupitelé tento postup při prodeji městských parcel odůvodnili mimo jiné tím, že laboratoře Mercedesu zvýší prestiž města. "Pro Plzeň hrál i fakt, že je zde dostatek kvalifikovaných pracovníků a také zde působí Západočeská univerzita," podotkl Knape.

Právě univerzita, která leží rovněž v oblasti Borských polí, si od spolupráce s Mercedes Benz Engineering slibuje řadu efektů. "Máme k sobě blízko místně i věcně, pro náš rozvoj bude mít technologické centrum velký význam," poznamenal rektor Josef Průša. "Jde nejen o pracovní místa pro naše absolventy, ale i o diplomové a případně doktorské práce," uzavřel.