Hlavní obsah

Dopravu v Česku obohatí vlaky ve zlatočerných barvách

Novinky, Michaela Cmíralová
Velim

Český železniční dopravce LEO Express ve čtvrtek poprvé představil svou novou moderní vlakovou soupravu. Ta bude přepravovat cestující na trase Praha – Ostrava. Podle majitele společnosti Leoše Novotného jí nemůžou konkurovat žádné jiné vlaky, jen automobilová doprava.

Zbrusu nový vlak, který se rychlostí vyrovná PendolinuVideo: Novinky

 
Článek

„Dnešním dnem začíná nová éra české železnice. Jde o vůbec první vlak, který český soukromý vlakový dopravce nasazuje na dálkovou trasu. Soupravy LEO Express se řadí mezi nejmodernější v Evropě. Švýcarský výrobce Stadler je vyrobil na míru přesně podle našich požadavků speciálně pro české zákazníky,“ vysvětlil Novotný.

Upozornil přitom, že tyto vlaky „v mnoha parametrech představují to nejlepší, co budou moci cestující na tuzemské železnici využít. Přinášejí jedinečné spojení vysoké rychlosti, respektive krátké doby jízdy, s poskytováním vysoce kvalitních služeb plně srovnatelných s úrovní cestování v západní Evropě. Díky tomu nám nové soupravy umožní efektivně bojovat s naší pravou konkurencí, kterou je silniční doprava,“ dodal Novotný.

Úspornost na prvním místě

Nové soupravy jsou velmi ekonomické a úsporné. Mají moderní lehkou konstrukci, která je zároveň velmi odolná. Jejich hmotnost je oproti běžným vlakům poloviční, mají výrazně nižší spotřebu elektrické energie a také nízké provozní náklady.

Ceny jízdenek zatím nejsou pevně stanovené. Novotný ale předeslal, že budou srovnatelné se současnými cenami ostatních vlakových dopravců. Komfort a služby by přitom měl LEO Express nabídnout svým zákazníkům vyšší.

Výběr ze tří tříd

Při cestě novou vlakovou soupravou si cestující bude moci vybrat ze tří tříd – od té nejluxusnější třídy Premium přes Busines sekci až po klasickou Ekonomickou třídu. I v té je ale podle Novotného kladen důraz na pohodlí.

Všechny sedačky mají opěrky na lokty i na nohy a jsou polohovatelné. Každá z nich má k dispozici i svůj stolek, a to nejen na jídlo, ale i na laptop.

Konstruktéři vlaku mysleli i na lidi se sníženou pohyblivostí a na handikepované, vlak je proto nízkopodlažní s výsuvnými schody a bezbariérovými toaletami.

Zábava bude pořádná

Pro cestující by měla být zajištěna i zábava díky vnitřnímu audio-video kanálu, který bude cestujícím umožňovat pustit si na vlastních telefonech či laptopech filmy, hudbu, hry a zpravodajství.

Provoz v plném rozsahu, tedy s pěti vlaky a šestnácti spoji denně, LEO Express zahájí s nabytím platnosti nového jízdního řádu v prosinci letošního roku.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám