Nejlevnější auta jsou ke koupi v Dánsku, Řecku a Finsku, nejdražší v Německu a Rakousku. Zmíněný passat je ovšem krajní příklad - průměrné rozpětí cenových nůžek se od předloňského k loňskému listopadu zmenšilo ze 7 na 5,6 procenta; podle EK i pod vlivem postupující liberalizace automobilového trhu. Ceny nových vozů přitom v průměru vzrostly pouze o 1,3 procenta, a to při dvouprocentní inflaci.

"Větší konkurence vede k nižším cenám," uvedl mluvčí komise Tilman Lüder. Na obzoru je přitom další krok, od 1. října 2005 se každý dealer bude moci usadit v kterémkoli státu unie; za levnějšími auty tedy nebude muset zákazník cestovat, ale měly by přijít za ním.

Příští zpráva EK o cenovém vývoji na automobilovém trhu se již má týkat rozšířené EU o pětadvaceti státech, včetně České republiky a Slovenska.