Hodnota značky Apple vzrostla během posledního roku o 19 procent, tedy o 30 miliard, na téměř 183 miliard dolarů (asi 3,6 biliónu korun). Na druhém místě skončila značka IBM s hodnotou téměř 116 miliard dolarů, bronzovou příčku obsadila společnost Google s hodnotou bezmála 108 miliard dolarů.

Nejrychleji rostoucí značkou se stala síť Facebook, která vzrostla o 74 procent. S hodnotou 33,2 miliardy dolarů obsadila letošní 19. místo.

V letech 2006 až 2012 stoupla celková hodnota stovky nejdražších značek v tomto žebříčku o 66 procent na celkových 2,4 biliónu dolarů.

Studie nejcennějších značek vychází jednak z toho, jak samotné firmy účtují hodnotu svého nehmotného jmění ve výsledkových zprávách. A dále pak z toho, jak je hodnota značky vnímána v průzkumech u spotřebitelů a firemních uživatelů.

„Značky jsou pro své vlastníky jakési pojistky,“ uvedla Eileen Campbellová, šéfka agentury Millward Brown. „I přes dlouhé období ekonomického poklesu, politické nejistoty a nejrůznějších přírodních katastrof, které zasáhly značky v jednotlivých odvětvích, celková hodnota nejsilnějších světových značek v mnoha kategoriích bude stále vzrůstat, takže mohou přispět k zajištění stability pro jednotlivé firmy,“ dodala.

Desítka nejhodnotnějších značek pro rok 2012
pořadí
společnost
hodnota značky (v miliardách dolarů)
1.
Apple (technologie)
182,951
2.
IBM (technologie)
115,985
3.
Google (technologie)107,857
4.
McDonald’s (fast food)
95,188
5.
Microsoft (technologie)
76,651
6.
Coca-Cola (nealko nápoje)
74,286
7.
Marlboro (tabákové výrobky)
73,612
8.
AT&T (komunikace)
68,870
9.
Verizon (komunikace)
49,151
10.
China Mobile (komunikace)
47,041
Zdroj: Millward Brown