„Přišli jsme o 1,88 miliardy rupií kvůli vracení letenek a kvůli uzemění značného počtu Boiengů 777. Denní ztráta je 130 miliónů rupií,“ uvedl mluvčí aerolinek.

Společnost nyní využívá jen osm ze svých 17 Boiengů 777 nasazených na dálkové lety z Dillí a Bombaje. Musela nyní na tyto tratě nasadit airbusy.

Když aerolinky oznámily propouštění a plán výcviku pilotů pro nové Boeingy 787 a ukázalo se, že přednost mnohdy mají piloti Indian Airlines, dvě stě pilotů oznámilo, že jsou nemocní. Tři z nich se sice vrátili, ale to na situaci nic nemění.

Piloti kradli alkohol a kaviár, tvrdí dopravce

Ministerstvo pro leteckou dopravu situaci také nevyřešilo. Trvá na tom, že jednat bude, až se piloti vrátí do práce.

Air India na jednu stranu slíbila, že i odvolaní piloti mají šanci se vrátit na své pozice, na druhou ale společnost zveřejnila informace, že se piloti během své práce dopustili mnoha majetkových přestupků a krádeží.

Celkem se má jednat o 161 případů. Z palub letadel odnášeli alkohol a kaviár. V jednom případě šlo o zmizení 372 mini lahví s alkoholem, v dalším zase zmizel kaviár za 20 tisíc rupií (7300 korun). V dalším případě pilot Air India letěl i pro konkurenční firmu a další zase dostal 22 miliónů rupií příspěvků za lety, i když byl nemocný.

Mluvčí stávkujících pilotů potvrdil, že takové případy se staly, ale nikdy se proti pilotům nezasáhlo.