Hlavní obsah

ČOI kontrolovala zimní výprodeje, třetina z nich byl podfuk

Novinky, pit
Praha

Inspektoři České obchodní inspekce (ČOI) se v období od ledna do března zaměřili na jednotlivé zimní výprodeje, nejrůznější slevy a akce. Jak zjistili, ve třetině případů se ale jednalo o nekalý marketingový trik. Utvrdily je v tom navíc stížnosti 145 spotřebitelů, uvedla mluvčí ČOI Miloslava Fléglová.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Ilustrační foto

Článek

Inspekce v daném období provedla 1332 kontrol v obchodech, včetně internetových, na celém území České republiky. Prověřovala při nich dodržování zákona o ochraně spotřebitele a další právní předpisy v její kontrolní pravomoci.

Objevené nedostatky spočívaly v neseznámení spotřebitele s cenou zboží, v nesprávném účtování a také v tom, že obchodníci slibovali vyšší slevu, než jakou pak ve skutečnosti účtovali. "Další podnikatelé nedodrželi informační povinnosti nebo neplnili zákonem stanovené povinnosti při vyřizování reklamací," řekla Fléglová.

ČOI rovněž v rámci kontrolní akce zakázala prodej 4056 výrobků, které nesplňovaly svým značením podmínky pro uvedení na trh. Hodnota zakázaného zboží činila 769 535 korun. Na základě svých zjištění inspekce dosud pravomocně uložila 305 pokut v celkové výši 1,182 miliónu korun.

"Výsledky kontrolní akce potvrdily, že při výprodejích a akčních slevách jsou spotřebitelé často nepravdivě informováni o cenách výrobků po slevě," shrnula Fléglová s tím, že ČOI bude vzhledem k počtu zjištěných porušení v obdobných kontrolách pokračovat.

Reklama

Výběr článků

Načítám