„Průzkum ukázal, že lidé se slevovými nabídkami nechají ovlivnit více než kdy dříve, a to jak při výběru produktů, tak při výběru obchodu, kde zboží nakoupí,“ uvedl ředitel České distribuční Petr Sikora.

Jak ukázal průzkum, celkem 61 procent lidí uvedlo, že se někdy podle akčního letáku rozhodnou o tom, kam půjdou nakoupit. „Letáky se tedy ukazují jako silný reklamní nástroj, který je schopen změnit zvyklosti lidí, zákazníkům přinést úsporu a obchodníkům zvýšit zisky,“ připomněl Sikora.

Víkendy na nákupy nejsou

Oproti zažité představě o velkých víkendových nákupech téměř třetina dotázaných, konkrétně 32 procent, uvedla jako den pro pravidelný větší nákup čtvrtek nebo pátek. Na sobotu pak podle výpovědí připadlo devět procent nákupů.

Za svůj pravidelný větší nákup 35 procent dotázaných utratí do 500 korun. Ještě výraznější zastoupení má tato cenová kategorie u věkové skupiny nad 50 let, kde ji zastupuje 40 procent odpovědí. Celkem 61 procent lidí starších 50 let pak utratí do 800 korun.

Nejdražší nákupy dělají lidé mezi 30 a 50 lety, typicky rodiny s dětmi. Jejich pravidelné větší nákupy stojí z 27 procent více než 1600 korun. Za více než 1200 korun pak v této skupině nakoupí celkem 43 procent lidí.