„V době značné ekonomické nejistoty překročil Budějovický Budvar prakticky všechny naplánované ekonomické ukazatele,“ sdělil ekonomický ředitel pivovaru Petr Žáček.

Pivovar loni dosáhl také nejvyššího objemu exportu v celé své historii s meziročním nárůstem o 7,7 procenta a posílil tak svou pozici české exportní dvojky. Na českém exportu piva se podle mluvčího podílel z více než 22 procent.

Budvar zvýšil také prodej v tuzemsku, a to o 3,4 procenta. „I v tomto parametru tak překonal průměr růstu celého oboru, který loni činil 2,7 procenta,“ připomněl Samec s tím, že prodejní úspěch slavila i „vlajková loď“ pivovaru – světlý ležák Budweiser Budvar. Tržby se loni zvýšily na 1,97 miliardy korun.

Podnik se podle Žáčka dokázal úspěšně vyrovnat s řadou negativních faktorů, například s posilováním české koruny, přesunem poptávky spotřebitelů v celé Evropě do segmentu lahvového piva nebo s nárůstem cen energií, služeb a materiálů. V roce 2011 pracovalo v pivovaru 614 zaměstnanců, což je meziročně o dvě procenta méně.