Zlatočerné vlaky Leo Expressu na trati využijí maximální povolené rychlosti 160 kilometrů za hodinu, uvedl Novotný. Denně jich mezi oběma městy bude jezdit osm v každém směru. V pátek a v neděli, kdy jsou nároky na přepravní kapacitu vyšší, bude do harmonogramu zařazován jeden spoj navíc.

V současnosti mezi PrahouOstravou jezdí deset pendolin a devět expresů Českých drah, a také sedm konkurenčních RegioJetů Radima Jančury. Mezi oběma dopravci se loni rozhořel spor, který skončil u antimonopolního úřadu. Jančura České dráhy podezřívá, že po zavedení akčních tarifů mají ceny jízdného nastavené pod provozními náklady. Dráhy kontrovaly, že jejich ceny jsou stejné nebo vyšší než ceny RegioJetu.

Leo Express kromě osobní dopravy mezi Prahou a Bohumínem chystá vstup na další dálkové tratě v Česku. Podle Novotného jde zejména o železnici z Prahy do Českých Budějovic. K pěti vlakům, které budou zajišťovat spojení z Prahy do Bohumína, poptává dopravce 13 dalších souprav. Do nákupu a vybavení vlaků potřebných pro expanzi chce investovat v následujících pěti letech 7,25 miliardy korun.