Volný podal žalobu loni v březnu. Podle operátora v letech 2001 až 2006 nastavila Telefónica své maloobchodní ceny u ADSL tak, že jim operátoři, kteří si na velkoobchodním základě službu u O2 pro své klienty nakupovali, nemohli konkurovat. ÚOHS v současnosti v rámci správního řízení s Telefónikou dokončuje ekonometrické analýzy a vyhodnocování důkazů.

„Na konci roku 2003 Volný poskytoval výhodný přístup k internetu vytáčeným připojením téměř jedné třetině českých uživatelů. Telefónica svou nezákonnou cenovou politikou zabránila společnosti Volný a ostatním svým konkurentům v následných letech nabízet zákazníkům cenově zajímavé připojení k internetu prostřednictvím ADSL,“ uvedl obchodní a marketingový ředitel společnosti Volný Martin Dvořák. Volný nakonec loni své koncové uživatele ADSL převedl k Telefónice.

„Společnost Telefónica předně konstatuje, že se nedopustila porušení žádné povinnosti plynoucí ze zákona o ochraně hospodářské soutěže, a již z tohoto důvodu považuje žalobu společnosti Volný za zcela neoprávněnou a nedůvodnou,“ uvedl Farghali.

Volný naproti tomu poukazuje na to, že mateřská firma Telefóniky dostala od Evropské unie za podobné zneužití dominantního postavení na španělském trhu pokutu 151 miliónů eur (asi 3,8 miliardy korun).