Hlavní obsah

Ostrava má další dobíjecí stanici pro elektromobily

Právo, Pavel Karban

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Ostrava

Ostrava má od 5. dubna první dobíjecí stanici pro elektromobily v barvách společnosti ČEZ. Je umístěna v komplexu budov Orchard na Hornopolní ulici. V Ostravě tak nyní mohou majitelé elektromobilů dobíjet na dvou místech. První veřejnou stanici zprovoznila před necelým rokem ve svém areálu v Porubě Vysoká škola báňská - Technická univerzita.

Foto: Pavel Karban, Právo

Manažer útvaru čisté technologie společnosti ČEZ Tomáš Chmelík popisuje snadnou obsluhu dobíjecí stanice.

Článek

Ostrava má v pořadí už dvanáctou dobíjecí stanici ČEZu v ČR. Dosud byly jen v Praze a Plzni. „Elektromobily jsou novým trendem v dopravě a my věříme, že elektromobilita má budoucnost,“ uvedl manažer útvaru čisté technologie společnosti ČEZ Tomáš Chmelík.

Po moravskoslezské metropoli v současnosti jezdí asi 10 elektromobilů a několik elektroskútrů. „Stanice umožňuje dobíjení dvou vozidel najednou. Délka nabíjení závisí například na kapacitě baterie, jak hodně je prázdná, jaký výkon dobíjecí stanice má nebo jakým způsobem je možno dobíjet, protože ne všechna vozidla umožňují libovolný dosah dobíjecích výkonů,“ popsal Chmelík. Baterie elektromobilu se podle něj dá nabít přibližně za dvě hodiny.

Kolem roku 2020 by mohly být v České republice až desetitisíce elektromobilů.
Tomáš Chmelík. manažer útvaru čisté technologie společnosti ČEZ

Stanice je vybavena dvěma zásuvkami. Jedna je schopna poskytnout výkon deseti kilowattů, druhá je standardní zásuvka známá z domácností. Na stanici si mohou dobíjet pouze klienti, kteří uzavřou se společností zákaznickou smlouvu. Každý uživatel na základě smlouvy dostane unikátní čip, s jehož pomocí se stanicí komunikuje.

Za „natankování elektřiny“ lidé momentálně zaplatí pouze roční paušál, který jim umožní neomezené dobíjení u všech stanic ČEZu. Letos je roční poplatek 100 korun, v roce 2013 zaplatí zákazníci o 50 korun víc. S energetickou firmou dosud v ČR uzavřelo smlouvu na elektromobilitu 15 zákazníků, dalších 10 smluv se připravuje.

Podle Chmelíka chce společnost vybudovat co nejdříve síť dobíjecích stanic tak, aby lidé mohli bez problémů používat elektromobily při cestách napříč ČR. Aby k tomu mohlo dojít, měly by být jednotlivé stanice od sebe vzdáleny 60, maximálně 80 kilometrů. „Kolem roku 2020 by mohly být v České republice až desetitisíce elektromobilů,“ odhadl Chmelík.

Reklama

Výběr článků

Načítám