Ostrava má v pořadí už dvanáctou dobíjecí stanici ČEZu v ČR. Dosud byly jen v Praze a Plzni. „Elektromobily jsou novým trendem v dopravě a my věříme, že elektromobilita má budoucnost,“ uvedl manažer útvaru čisté technologie společnosti ČEZ Tomáš Chmelík.

Po moravskoslezské metropoli v současnosti jezdí asi 10 elektromobilů a několik elektroskútrů. „Stanice umožňuje dobíjení dvou vozidel najednou. Délka nabíjení závisí například na kapacitě baterie, jak hodně je prázdná, jaký výkon dobíjecí stanice má nebo jakým způsobem je možno dobíjet, protože ne všechna vozidla umožňují libovolný dosah dobíjecích výkonů,“ popsal Chmelík. Baterie elektromobilu se podle něj dá nabít přibližně za dvě hodiny.

Kolem roku 2020 by mohly být v České republice až desetitisíce elektromobilů.Tomáš Chmelík. manažer útvaru čisté technologie společnosti ČEZ

Stanice je vybavena dvěma zásuvkami. Jedna je schopna poskytnout výkon deseti kilowattů, druhá je standardní zásuvka známá z domácností. Na stanici si mohou dobíjet pouze klienti, kteří uzavřou se společností zákaznickou smlouvu. Každý uživatel na základě smlouvy dostane unikátní čip, s jehož pomocí se stanicí komunikuje.

Za „natankování elektřiny“ lidé momentálně zaplatí pouze roční paušál, který jim umožní neomezené dobíjení u všech stanic ČEZu. Letos je roční poplatek 100 korun, v roce 2013 zaplatí zákazníci o 50 korun víc. S energetickou firmou dosud v ČR uzavřelo smlouvu na elektromobilitu 15 zákazníků, dalších 10 smluv se připravuje.

Podle Chmelíka chce společnost vybudovat co nejdříve síť dobíjecích stanic tak, aby lidé mohli bez problémů používat elektromobily při cestách napříč ČR. Aby k tomu mohlo dojít, měly by být jednotlivé stanice od sebe vzdáleny 60, maximálně 80 kilometrů. „Kolem roku 2020 by mohly být v České republice až desetitisíce elektromobilů,“ odhadl Chmelík.