Smluvní partneři se dohodli také na zavedení nového bonusu za splnění výrobního plánu ve výši 50 procent základní mzdy, který bude vyplacen ve dvou částech. Příplatky za práci v noci a o víkendu se zvednou z 13 na 15 procent. Bonus za plnou docházku se zvyšuje o 100 na 1400 korun měsíčně. Zaměstnanci, kteří trvale pracují v prostředí, kde je souběžně ztížen pohyb, vidění a dýchání, budou nově dostávat příplatek čtyři koruny za hodinu.

Kolektivní vyjednávání trvalo tři a půl měsíce, mělo 13 kol.

Personální ředitel společnosti Jaromír Radkovský uvedl, že vedení oceňuje přístup odborových organizací, které akceptovaly vzájemný kompromis za složité ekonomické situace, v jaké se nachází automobilový průmysl. Podle něj musely slevit ze svých původních představ a požadavků všechny vyjednávací strany. „Shodli jsme se, že naším společným zájmem je důstojný nárůst platů a zároveň zachování konkurenceschopnosti v tvrdé hospodářské soutěži automobilek na evropském trhu,“ doplnil.

Podle předsedy odborové organizace Kovo Radka Kuchaře dohodu smluvní partneři hledali velmi dlouho a těžce. „Jednání byla opravdu složitá. Je pochopitelné, že jsme původně chtěli mnohem více, přesto vnímáme dosažený nárůst mezd celkem pozitivně. Výsledek bereme jako akceptovatelný zejména při znalosti složité ekonomické situace, která je, ale i jako velmi zajímavý, vzhledem k situaci u ostatních zaměstnavatelů v moravskoslezském regionu,“ doplnil s tím, že celkově se průměrný měsíční výdělek v automobilce zvýší o přibližně devět procent.

„Ani my nejsme sice úplně nadšeni, ale po mnoha jednáních jsme se nakonec domluvili. A to je asi nejdůležitější,“ uvedl předseda Nezávislých odborů Hyundai Czech Petr Němeček.

Minulý rok se ve společnosti Hyundai Motor Manufacturing Czech zvýšila mzda o téměř 4 tisíce korun. Průměrný plat u dělnických profesí dosáhl 25 204 korun, průměrná mzda v celém závodě loni činila 27 432 korun. Automobilka nyní zaměstnává 3 500 lidí.