"Na šest týdnů bychom zkusili omezit provoz na magistrále," řekl Nosek. Podle něj by si tak město mohlo ověřit výpočty dopravních modelů, které v současnosti má. "Jedná se o předehru ke spuštění zklidnění magistrály," řekl náměstek primátora Tomáš Hudeček (TOP 09).

O termínu a rozsahu zúžení město ještě diskutuje. Zúžení pravděpodobně nastane až po prvním červencovém týdnu, kdy lidé odjíždějí na dovolenou. Skončí zase před posledním týdnem v srpnu, kdy se lidé z dovolených vrací. Podle Noska by provoz na magistrále mohl být ve dvou pruzích od Těšnova po I. P. Pavlova.

Podle Hudečka by ale mohlo zúžení nastat od Argentinské až po Spořilov. Opatření pak podle Hudečka odborníci vyhodnotí. Pokud se zúžení osvědčí, chtělo by jej město otestovat i při plném provozu.

Řidiči prý budou jezdit jinudy

"Jsme kategoricky proti. Považujeme to za nešťastné řešení," řekl starosta Prahy 4 Pavel Horálek (ODS). Obává se, že řidiči si najdou náhradní trasy a budou jezdit ulicemi, které na to nejsou připravené. Zúžení na území Prahy 4 by podle Horálka bylo přijatelné pouze ve směru z centra, kde by místo jednoho jízdního pruhu mohla být zeleň.

"Měli bychom se bavit o komplexním dopravním řešení," dodal Horálek. Podle něj by mělo město například více podporovat výstavbu záchytných parkovišť a zvýhodněné jízdné pro ty, kteří tam automobily odstaví. Řešením je podle něj také zavádění nízkoemisních zón nebo úprava tras průjezdu tranzitních kamiónů.

Podle Marka Zděradičky z útvaru rozvoje města se při zúžení na dva pruhy v každém směru rozlije doprava do okolních ulic. Projektanti proto navrhují další opatření i na přilehlé komunikace.

V úvahu připadá například vyhrazení jednoho jízdního pruhu pro MHD, taxi a cyklisty, snížení rychlosti, více přechodů pro chodce i  zavedení mýtného.

Některá opatření by podle odborníků měla Praha připravit k termínu zprovoznění tunelového komplexu Blanka v roce 2014, který propojí Strahovský tunel s Trojou.