Společný podnik japonské Toyoty a francouzského koncernu Peugeot Citroën loni vyrobil 270 705 aut, což představuje meziroční pokles o 8,5 procenta. Výrobní kapacita závodu je 340 000 aut.

Výsledky ovlivnil pokles prodejů malých vozů na klíčových trzích západní Evropy, v ČR naopak prodeje vzrostly. Na začátku letošního roku přišla TPCA s modernizovanou podobou všech tří modelů, tedy Toyoty Aygo, Citroënu C1 a Peugeotu 107.

Firma oznámila, že se dohodla s odbory na mzdovém růstu pro letošní rok od dubna ve výši 1,4 procenta. Nová kolektivní smlouva zaručuje vedle růstu mezd i jednorázovou odměnu 2000 korun. Průměrná mzda loni činila v kolínské automobilce 28 200 korun.

Půlroční pobyt na Slovensku

Kvůli poklesu výroby přišla TPCA s programem, jak udržet pracovní místa. Dočasně vyšle 155 zaměstnanců na půl roku do sesterských závodů, zejména do PSA na Slovensku, a dojednává podmínky externích transferů s dodavateli.

Zároveň ale oznámila, že v květnu ukončí smlouvy se 150 agenturními zaměstnanci nebo zaměstnanci s kontrakty na dobu určitou. Místo šesti pracovních dnů zavede od května čtyřdenní pracovní týden.

Dalším automobilkám v Česku se loni dařilo lépe. Škoda Auto loni zvýšila výrobu o 15 procent na rekordních 879 200 aut. Stejně rostly i tržby na 253 miliard korun a konsolidovaný zisk se zvýšil o 82 procent na 16,1 miliardy korun. Automobilka Hyundai v Nošovicích na Frýdecko-Místecku vyrobila v roce 2011 přes 251 000 osobních automobilů, což bylo zhruba o 50 000 vozů více než v předchozím roce.