Vedení automobilky hodnotí minulý rok jako nejlepší v její historii a to navzdory ochlazení některých trhů. „Růst, který očekáváme i v dalších letech, vyžaduje i odpovídající investice zejména do rozšíření kapacity domácích lokalit v ČR,“ uvedl šéf Škoda Auto Winfried Vahland.

Předseda představenstva Škoda Auto Winfried Vahland

Předseda představenstva Škoda Auto Winfried Vahland

FOTO: Radek Plavecký, Právo

České automobilce se dařilo i navzdory neklidné situaci na automobilových trzích. V západní Evropě celkové prodeje aut klesly, ale na jednotlivých trzích byly velké rozdíly. V Německu prodej rostl téměř o devět procent, ale v Itálii, Španělsku či Řecku prodeje prudce klesly. Jedničkou mezi trhy byla opět Čína, velmi dynamická byla i Indie.

Samotných škodovek se podařilo vloni v Číně prodat přes 220 tisíc, což je o pětinu více než v předchozím roce a současně nejvéce, co se podařilo prodat v jednom státě. Na českém trhu počet prodaných aut značky Škoda vzrostl jen velmi mírně. Z 58 033 na 58 202 vozů.

Investice v mladoboleslavském závodu

Automobilka investuje do mladoboleslavského závodu, kde se má zvýšit kapacita výroby nejprodávanějšího modelu Octavia ze současných 800 vozů na 1200 vozů denně. V Kvasinách se má kapacita navýšit na 100 tisíc vozů Yeti ročně. „Závod ve Vrchlabí se přestavuje tak, aby se tu od konce letošního roku mohly vyrábět dvojspojkové převodovky,“ uvedl Vahland.

Za první dva měsíce prodala firma 147 500 aut a březen v tomto tempu pokračuje. Do roku 2018 chceme zvýšit prodeje, proto se mění modelová paleta. „V roce 2012 doplní novinku Citigo další kompaktní model podle studie MissionL, čímž se zaplní mezera mezi modely Fabia a Octavia,“ plánuje Vahland, podle něhož chce automobilka těžit hlavně z prudce se rozvíjejících trhů.

„Předpokládáme, že v Rusku poroste poptávka do roku 2018 na čtyři milióny aut, v Indii na 5,7 miliónu a v Číně na více než 29 miliónů aut ročně. To bude znamenat téměř dvojnásobek dnešních výsledků,“ dodal šéf automobilky.