Článek
Podle analytika Miroslava Nováka ze společnosti Akcenta po očištění o pracovní dny poklesly maloobchodní tržby dokonce o 0,5 procenta.
„Pokud jde o nepotravinářské zboží, zde byl největší nárůst nákupů zaregistrován u počítačového a komunikačního zařízení, dále se jednalo textil a obuv,“ připomněl analytik Tomáš Volf ze společnosti Citfin
Poklesu tržeb u potravin mohlo „dopomoci“ podle Volfa mimo jiné i lednové zvýšení daní, takže se částečně spotřeba domácností mohla přesunout z ledna do prosince.
„Vzhledem ke stoupající nezaměstnanosti, v únoru činila 9,2 procenta, síla spotřebitelské poptávky klesá, což pro maloobchodníky není dobrá zpráva,“ sdělil Volf s tím, že nejbližší období bude ve znamení neochoty spotřebitelů utrácet a boje o zákazníka zejména cenou.
S tím souhlasí i Novák, podle něhož lze kvůli zmíněným důvodům počítat se stagnací maloobchodních tržeb.