Hlavní obsah

Pivovarnický obr Anheuser-Busch InBev téměř zdvojnásobil zisk

Brusel

Největší světový pivovar Anheuser-Busch InBev v posledním čtvrtletí loňského roku téměř zdvojnásobil čistý zisk na 1,85 miliardy dolarů (asi 35 miliard korun) díky silnému růstu prodeje značek Budweiser a Stella Artois na trzích v Jižní Americe, zejména v Brazílii, a v západní Evropě. Uvedla to agentura Reuters.

Článek

Celkové tržby společnosti se zvýšily téměř o šest procent na 9,9 miliardy dolarů. Objem prodeje stoupl o více než tři procenta, připomněla agentura AP.

Firma Anheuser-Busch InBev vznikla v roce 2008, kdy belgický pivovar InBev převzal amerického konkurenta Anheuser-Busch za 52 miliard dolarů. Skupina v roce 2009 prodala Pivovary Staropramen a další aktivity ve východní Evropě firmě CVC Capital Partners za 2,2 miliardy dolarů.

Transakce zahrnovala rovněž pivovary na Slovensku, v Bosně a Hercegovině, Chorvatsku, Maďarsku, Černé Hoře, Rumunsku a Srbsku.

Anheuser-Busch vede řadu právních sporů s českobudějovickým Budvarem. Oba pivovary bojují již více než sto let o značku Budweiser a její různé obměny. Většina sporů je z nedávných let, kdy Budvar zvýšil export.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám