Za poklesem čtvrtletního zisku podle společnosti stály například investice do nových produktů a kroky k posílení dlouhodobého růstu. Tržby ve čtvrtletí stouply téměř o 30 procent na 74 miliónů dolarů a v celém loňském roce o čtvrtinu na 272 miliónů dolarů.

AVG minulý měsíc vstoupila na newyorskou burzu. V primární nabídce (IPO) firma spolu se svými akcionáři prodala osm miliónů akcií, jejichž cenu stanovila na 16 dolarů za kus, což podnik ohodnotilo na zhruba 870 miliónu dolarů.

AVG, která se zpočátku jmenovala Grisoft, na trhu konkuruje firmám, jako jsou Symantec nebo McAfee. AVG uplatňuje obchodní model známý jako „freemium“, což znamená, že své antivirové programy nabízí v základní verzi zdarma a platit si nechává až za prémiové a doplňkové služby.

Podobně jako některé další české podniky má společnost AVG Technologies sídlo v Nizozemsku. AVG Technologies vznikla v roce 1991, v současné době má více než 800 zaměstnanců.