Mluvčí Travel Servisu Vladimíra Dufková potvrdila, že jsou jednání přerušena. "Neznamená to však, že by byla ukončena," dodala.

Národní letecký dopravce chtěl koupit 100procentní podíl v Travel Servisu, a získat tak zpět dominantní postavení na trhu charterové (příležitostné) dopravy. O tu jej menší konkurent před časem připravil. ČSA chtěly také prostřednictvím Travel Servisu vstoupit na trh nízkonákladové letecké dopravy.

Podle Pickové je finanční, daňová a právní prověrka pro kupující stranu mezinárodně uznávaným prostředkem pro vyhodnocování rizik a pro zjištění hodnoty společnosti. ČSA vzhledem k tomu vylučují v této chvíli jakoukoli jinou formu spolupráce se společností Travel Servis, řekla. Pokud však Travel Servis v budoucnu na hloubkovou kontrolu přistoupí, nevyloučila možnost dalších jednání.

Dufková k tomu uvedla, že Travel Servis zatím nenalezl způsob, jak hloubkovou kontrolu provést. ČSA totiž pro Travel Servis představují konkurenci. Strategie expanze a růstu ČSA přerušením jednání s Travel Servisem nebude ovlivněna, řekla Picková. Travel Servis prý totiž nebyl jediným partnerem, se kterým ČSA jednaly.

Levné lety nechtějí prodávat pod značkou ČSA

ČSA chtějí podle dřívějšího vyjádření ředitele komunikace Jiřího Fleyberka vstoupit na trh nízkonákladové dopravy prostřednictvím dceřiné společnosti. Levnou dopravu totiž nechtějí poskytovat pod značkou ČSA. Firma má podle něho rozpracováno několik variant pro expanze na trhu charterové dopravy a vytvoření nové nízkonákladové letecké společnosti. Pouze jednou z nich může být převzetí jiného, již existujícího leteckého dopravce.

ČSA byly údajně za Travel Servis ochotny zaplatit až několik set miliónů korun. Cena transakce měla být podle informací ČTK stanovena právě na základě hloubkového auditu Travel Servisu.

Travel Servis je největším charterovým dopravcem v zemi. V současnosti provozuje sedm letadel, některá však létají v dceřiných společnostech v zahraničí. Letos flotilu rozšíří na deset strojů. Boeingy Travel Servisu přistávají na 90 letištích ve 33 zemích na čtyřech kontinentech. Ročně využije služeb firmy 1,3 miliónu cestujících v České republice, ale i v Maďarsku a Španělsku, kde má podnik dceřiné společnosti.

Loni firma oznámila vstup na trh pravidelné dopravy, když zahájila provoz linek na Kanárské ostrovy a do Thajska. Letos začne pod značkou Smart Wings provozovat nízkonákladovou dopravu do pěti měst Evropy.