Příběh se začal odvíjet v polovině února, kdy inspektoři SZPI odhalili v prodejně Albert na pražském desátém obvodu balené sýry s opakovaně přelepenými daty spotřeby. Sýry navíc vykazovaly jasné stopy plísně.

Podobný nález záhy učinili inspektoři v prodejně Albert v Blansku, kde měla špatné označení doporučeného data spotřeby krájená „pečeně debrecínská“. Přelepenou etiketu s původním datem použitelnosti nalezli u dvojice sýrů zaměstnanci SZPI rovněž i v jablonecké prodejně Albert.

Manažerské selhání

„Pochybení, která byla v minulých týdnech odhalena v některých našich prodejnách, byla individuálně řešena s jednotlivými pracovníky a manažery prodejen či jejich zástupci. Bohužel totiž každé takové pochybení je i manažerským selháním,“ uvedla pro Novinky Judita Urbánková, ředitelka komunikace řetězce Albert.

Podle Urbánkové společnost ukončila pracovní poměr s manažerem prodejny v Praze 10 a podobně postupovala i v dalších případech. „I nadále pokračujeme v dodržování zpřísněných pravidel a v kontrolách, ale případné chyby budeme řešit vždy na individuální bázi,“ doplnila Urbánková.

Problém však nenastal pouze u Albertu, ale i v dalších řetězcích. Potraviny s klamavě vyznačeným či prošlým datem spotřeby objevila SZPI také v prodejnách Tesco, Kaufland a Billa.