Do hlasování se zatím zapojilo zhruba 15 000 nespokojenců. „V situaci, kdy se stáváme stále častěji svědky toho, že se dluhy nedaří splácet, se klienti jen velmi obtížně smiřují s tím, že je banky penalizují za odpovědné chování,“ uvedl k horkému kandidátovi analytik Aleš Rod ze serveru bankovnipoplatky.com.

Na druhém místě se prozatím drží poplatek za zjištění zůstatku přes bankomat. Zatímco v zahraničí jde o standardní službu, u některých bank v ČR se zřejmě natolik bojí nákladů na ošoupaná tlačítka na bankomatech, že tento poplatek s gustem vybírají. Třetí místo zatím okupuje poplatek za výpis z účtu zaslaný elektronickou cestou.

Kandidáti na absolutního vítěze za rok 2011
poplatek za předčasně splacený úvěr
poplatek za zjištění zůstatku přes bankomat
poplatek za výpis z účtu zaslaný elektronickou cestou
poplatek za vložení dalších údajů do příkazu k úhradě
poplatek za vedení účtu zemřelého klienta
Zdroj: bankovnipoplatky.com

„Jsme rádi, že se soutěž opět setkává s velkou oblibou, ale ještě více nás těší fakt, že se bankovní klienti pomalu učí dívat kolem sebe. Uvědomují si, že vysoké ceny placené za běžné služby nejsou v pořádku a snaží se tuto situaci změnit,“ doplnil Rod.

Nejabsurdnější bankovní poplatky v letech 2005–2010
2005
poplatek za příchozí platbu
2006
poplatek za výběr z bankomatu vlastní banky
2007
poplatek za vedení běžného účtu
2008
poplatek za nadměrný vklad
2009
poplatek za vklad na přepážce na vlastní účet
2010
poplatek za výběr na přepážce z vlastního účtu
Zdroj: bankovnipoplatky.com