Stavební firma podáním žaloby u rozhodčího soudu reagovala na dopis, ve kterém ŘSD vyzvalo Eurovii kvůli řadě vad k převzetí dálnice zpět a k její opravě, protože podle názoru ŘSD nebyla dálnice řádně zhotovena a předána v souladu se smlouvou.

„Myšlenka ŘSD, podle níž dálnice nebyla nikdy řádně předána a máme si ji vzít zpátky, je bezesporu originální, čím déle ji však studujeme, tím absurdnější se tato představa jeví,“ napsal v prohlášení generální ředitel společnosti Martin Borovka.

Dálnici nejde odvézt do servisu

„Dálnice není běžný spotřební předmět, který odvezete do servisu a opravený vám ho pošlou zpět. Výstavba, předávání i následné uplatňování reklamací silničních staveb takto neprobíhá. Pokud se vyskytne nějaký problém, je nutná především součinnost obou stran,“ dodal Borovka.

Předmětem sporu je úsek dálnice, který za 4,3 miliardy korun postavilo konsorcium firem v čele se společností ODS-Dopravní stavby Ostrava. Tu v roce 2009 převzala Eurovia CS. Úsek je v provozu od prosince 2007, ale už nyní se na něm objevuje řada nedostatků. Kvůli zvlněné dálnici musela být dokonce na několika místech z bezpečnostních důvodů snížena rychlost.

Severomoravská dálnice se začala budovat v roce 2004, nyní se stavba blíží ke svému konci. Zbývá dostavět poslední část mezi Bohumínem a hranicemi s Polskem.