Debrecínka nabízená v obsluhovaném úseku měla být podle výrobce spotřebována do letošního 11. února, označena však byla datem o pět dní pozdějším.

„Téměř půl kilogramu debrecínské pečeně bylo nakrájeno z původního většího balení, jehož zbytek inspektoři objevili ve skladu provozovny,“ sdělil Spáčil s tím, že uvedené datum použitelnosti neodpovídalo údajům na etiketě krájeného a v prodejně baleného výrobku.

„Do oběhu tak byl uváděn masný výrobek s prošlým datem použitelnosti a za použití klamavé obchodní praktiky, spočívající v označení nepravdivým údajem o době použitelnosti při prodeji,“ připomněl mluvčí. Podle něj inspekce zakázala uvádět toto zboží do oběhu a s provozovatelem hodlá zahájit správní řízení o uložení pokuty.

V pondělí SZPI navíc zjistila, že v pražské prodejně Albert byla přelepována data spotřeby u uzeného sýra, který navíc nesl viditelné stopy plísně. [celá zpráva]

Šéf Aholdu je překvapen

"Informace o dalším nálezu SZPI mě velice překvapila, jelikož za posledních šest let naše společnost nemusela podobné případy selhání jednotlivců řešit. Osobně dohlédnu na to, aby byl případ ve spolupráci s SZPI pečlivě vyšetřen," sdělil generální ředitel Ahold Czech Republic Jan van Dam.

Firma uvažuje, že zpřísní pravidla pro zaměstnance, aby se podobné případy už neopakovaly. "Pokud se pochybení našich zaměstnanců prokáže, vyvodíme z něj nekompromisní důsledky," dodal.

Penny „Českou kvalitu“ zatím neřeší

Kontroloři SZPI rovněž zjistili, že v provozovnách společnosti Penny Market nedošlo k přeznačení zboží označeného visačkou „Česká kvalita“. Podle dřívějšího zjištění totiž v některých případech nepocházelo z České republiky. Šlo o mražené prsní řízky a zavináče z Polska a sýr Maratonec ze Slovenska.

„Při namátkových kontrolách provozoven se ukázalo, že centrála neinformovala kontrolované provozovny o uloženém opatření, a klamavě označené výrobky tak byly stále nabízeny spotřebitelům,“ uvedl Spáčil.

Vedoucí marketingu a komunikace firmy David Kolář ČTK sdělil, že Penny Market podal proti rozhodnutí SZPI námitky.  Věc dál nechce komentovat.

SZPI uložila společnosti Penny Market nové opatření, kterým prodloužila lhůtu pro přeznačení zboží o jeden den. „Nesplnění uložené povinnosti provozovatelem potravinářského podniku je vážným porušením právních norem a bude zohledněno v následném správním řízení,“ doplnil mluvčí.