„Při výprodejních akcích spotřebitelé ve čtyřech případech z deseti nenakoupili tak výhodně, jak očekávali, nebo dostali méně hodnotné zboží, tedy bez náležitých informací,“ sdělil k výsledkům ústřední ředitel ČOI Jan Štěpánek.

Podle Štěpánka by měli být lidé při nákupech pozorní, požadovat povinné informace a nic nekoupit, když je nedostanou. Dále je dobré si překontrolovat výši platby, stejně jako vyžadovat a poté uschovat řádně vyplněný doklad o koupi pro případ reklamace.

Kontroly se v loňském roce zaměřily plošně na tuzemský maloobchodní trh, včetně internetových obchodů. Při nich byl vydán zákaz prodeje zboží, které nesplňovalo dané požadavky, v celkovém množství 13 379 kusů. Jeho hodnota přesáhla tři milióny korun. Současně byl v rámci kontrolní akce vydán zákaz používání 112 kusů měřidel neodpovídajících daným požadavkům.

„Na základě zjištěných nedostatků uložily jednotlivé inspektoráty 1109 pokut v celkové výši 5 932 400 korun,“ uvedla ČOI s tím, že hlavní nedostatky spočívaly v porušování informačních povinností o ceně, nesprávném účtování a užívání nekalých obchodních praktik.