„Za nedodržení nasazení požadovaných vozidel Stadler za prosinec 2011 budeme u Českých drah uplatňovat smluvní sankci 2 986 350 korun,“ sdělil náměstek. Poté, co budou dodány výkazy za měsíc leden, je pravděpodobné, že bude následovat ještě další sankce.

Pozdní nasazování vlaků ČD Sepp označil za manažerské selhání. Na některých tratích podle něj navíc byly i zmatky v jízdních řádech. Vlaky se na přelomu roku zpožďovaly a lidé nestíhali navazující spoje. „Máme zjištěno, že například na trase Černousy – Frýdlant – Liberec nejezdily vlaky přesně dennodenně,“ dodal náměstek.

Jizerskohorská dráha představuje zhruba 35 procent regionální dopravy v Libereckém kraji. Zahrnuje železniční dopravu v celém Frýdlantském výběžku a z Liberce na Jablonec, Tanvald a Harrachov a ze Smržovky do Josefova Dolu.

Tendr na zajištění dopravy kraj vypsal už v roce 2008. Podmínkou byly lepší služby a moderní vlaky. Do soutěže se přihlásilo pět zájemců. Nejvýhodnější nabídku podaly ČD, které zakázku získaly na 15 let.