Továrna, kde prvotní investice byla zhruba 600 miliónů eur (asi 15 miliard korun), má zpočátku vyrábět 150 000 až 170 000 vozů ročně. Po zavedení druhé montážní linky by se od roku 2013 měla kapacita zdvojnásobit. Jako první by měl sjet z pásů minivan Lodgy, který vyjde v základní verzi na méně než 10 000 eur (asi 250 000 korun).

Platy zaměstnanců by neměly dosahovat ani čtvrtiny minimálního platu ve Francii. Renault v ní bude v současné době zaměstnávat asi 2000 dělníků, počítá se však s tím, že časem jejich počet stoupne na 6000. Jejich průměrný měsíční plat bude asi 250 eur (asi 6300 korun).

Další automobilky se chtějí přidat

Podle Reuters hrozí, že Renault, kde Francie coby největší akcionář vlastní 15 procent akcií, otevřením továrny několik týdnů před prezidentskými volbami ve Francii vyvolá debatu o pracovních příležitostech v zemi. Francouzský prezident Nicolas Sarkozy, který bude podle všeho usilovat o znovuzvolení, přitom již dříve apeloval na podniky, aby ve Francii zachovaly pracovní příležitosti.

Podle BBC se továrna nachází u Tangeru v takzvané volné zóně, která výrobcům nabízí daňové výhody. Vlastní výrobny nedaleko továrny Renaultu chtějí podle stejného zdroje otevřít další výrobci jako Ford nebo automobilky z Číny a Indie.