„Přestože celková spotřeba piva v Česku ve třetím roce ekonomické recese výrazný nárůst nezaznamenala, nám se podařilo být na trhu úspěšní,“ uvedl generální ředitel Staropramene Zbyněk Kovář s tím, že společnost byla úspěšná i na trzích v zahraničí.

Prodej smíchovského pivovaru v Česku meziročně vzrostl o devět procent. Na růstu se podílela jak značka Staropramen s devítiprocentním nárůstem, tak značka Braník s nárůstem dosahujícím téměř 19 procent. Za zvýšeným prodejem na domácím trhu stojí podle Kováře investice do nové stáčecí linky na PET lahve, stejně jako dvě klíčové novinky – Staropramen Nefiltrovaný a Staropramen Cool Lemon.

Celkový export Staropramenu vzrostl o šest procent, licenční výroba v zahraničí o pět procent. Mezi největší trhy patří Slovensko, Rusko, či Německo. Od loňska mohou Staropramen nově ochutnat také pivaři ve Francii, Vietnamu nebo Jižní Koreji.

Prazdroj s rekordním exportem

Pokud jde o Plzeňský Prazdroj, ten vývoz zvýšil o šest procent na 890 000 hektolitrů, což je nejvíc v celé historii. Na tuzemském trhu dosáhl odbyt 6,9 miliónu hektolitrů piva, což představuje mírný nárůst o 0,1 procenta. Licenční výroba piva se zvedla o dvě procenta na 2,14 miliónu hektolitrů.

„Po předešlých letech poznamenaných obtížnými ekonomickými podmínkami se trh začíná mírně stabilizovat. V loňském roce se dařilo zejména prémiovým značkám a speciálům,“ sdělil generální ředitel Plzeňského Prazdroje Doug Brodman s tím, že prodej ležáků se loni zvýšil o čtyři procenta. Zvýšenou oblibu zaznamenal i sladový nápoj Frisco.

V loňském roce narostl vývoz především do Slovenska, Kanady či Maďarska.